Khamis, 5 Mei 2011

COMEL BERCERITA..

Salam,hai dan salam 1 malaysia....mulai ari ni panggil aku comel..nper kena panggil comel..?.nickname comel tu budak2 kelas aku yg bgi..thx la kawan-kawan ku...aku dpt nickname comel tu sbb aku memang comel kot(perasan siot)hahaha..dgn saiz badan aku yg agak besar ni aku rasa sesuai kot....haha..dah mula dah aku merepek..ari ni aku nak kongsi kat korang bertapa bangganya aku menjadi sorang rakyat malaysia..sbab kat negara kita mempunyai pelbagai kaum melayu,cina dan india..dan alhamdulilah negara kita aman dan damai...dgn adenya konsep 1 malaysia perpaduan kaum dinegara kita dpt dimantap kan..huhu..dah mcm ahli politik plak..hahaha...


                                       (mooncake)                                                 (tosei)
sedap kan makanan dalam gambar tu.???selain dripada pelbagai kaum malaysia juga terdapat pelbagai jenis makanan yg ade dalam negara kita ni....selain itu,kita x perlu g ke luar negara tuk merasakan ke lazatan makanan seperti dlm gambar tu..tosei kalau kita betul nak cari kena g india kot...jauh tu...mooncake pulak kat negara cina bru kita bleh jumpa....bertuah sungguh kita menjadi rakyat malaysia..MAJULAH BANGSA TUK NEGARA..hahaha...
Aku teringin nak pergi genting highland...seumur hidup aku xpernah aku sampai genting highland...aku dgr2 hotel ni merupakanl yg terbaik kat genting highland...kalau tgk daripada  warna hotel pun dah boleh agak hotel ni yg terbaik kat genting...btul x..??...warna hotel ni dah mcm sekolah tadika jer....hahah...cian kan aku,x pernah pergi genting highland pling jauh pernah jalan dlm negeri kat kuala lumpur jer..hahaha....tp suatu ari nanti aku akan sampai ke genting highland dan menginap di first world hotel...huhuhu
Kalau aku berpeluang sambung belajar di luar negara pilihan pertama aku ialah jepun...negara jepun merupakan salah sebuah negara termaju didunia...mcm gambar diatas ni...kereta api yg terpantas didunia...kenape negara jepun boleh membina bullet train sedangkan mereka merupakan sebuah negara yg kecil..mungkin sikap penduduk jepun yg bekerja keras dan tidak mudah putus asa...mereka sanggup berbasikal pergi ke tmpt keja...negara kita ade plak orang pergi keja berbasikal..haha...
aku rasa sampai disini jer cerita aku  tuk malam ni...nanti aku update lagi blog ni..huhu.kepada pembaca blog ni...aku arap korang happy semasa membaca blog ni..kalau ade slah ejaan,salah tatabahasa aku mintak maaf..'aku hanya sorang insan biasa'..huhuhu...

THE END

0 comment:

Catat Ulasan