Isnin, 6 Jun 2011

4.Hari Ini Lebih Baik Dari Semalam...

Assalamualaikum
  • Korang Sure Rindu Zaman Persekolahan Kan?
Hellow stranger and friend.

How are you right now?Damn good?hehe.sure korang pelik asal pulak aku speecking english hari ini...aku actualy tengah learn speech english dan mahirkan.Ini sebab tak lama lagi aku nak masuk ke alam university and kat kuliah sure lecture speech english masa dia mengajar betul tak?

sebelum aku masuk entry aku hari ni aku gembira sangat makin hari makin ramai orang view blog aku ni..walaupun follower ckit tp bilangan view aku meningkat dari hari ke hari...Kata Orang-Orang Tua 'Sedikit-Sedikit Lama-Lama Jadi Bukit' ecehhhhhh....

Udah-udah..Gue mau Gombrol Pasal entry yang Gue tulis hari ni (indon la pulak )...haha..Hari entry aku tentang zaman persekolahan daripada tadika sampai ke sekolah menengah...Aku tau korang semua sure rindu zaman persekolahan betul x..

Zaman tadika.

Kita mulakan dari zaman persekolahan di tadika..Bagi aku tadika merupakan langkah pertama kita ke zaman persekolahan dan banyak sebenarnya kita belajar semasa kita di tadika walaupun sebenarnya kita hanya lompat-lompat dan jerit-jerit sampai cikgu pun naik pening...kekeke..
Zaman tadika bagi aku merupakan pengalaman yang x kan aku lupa kan..sebab banyak perkara yang dah berlaku semasa aku di tadika...

Masa aku tadika dulu aku parent aku masukkan aku kat tadika cina..konon-kononnya nak suruh aku mahir bahasa cina la...Maklumla masa tu aku masih budak mentah lagi ABC pun x tau lagi ..haha..lepas tu nak kena belajar bahasa cina pulak memang tak la jawabnya..tapi aku bagi tau korang la bahasa cina susah boleh terbelit lidah korang bila korang nak menyebutnya x macam bahasa melayu simple like cake...ewahhhhh

Tapi nasib baik la budak-budak cina tadika aku tu tau bahasa melayu ckit-ckit kalau x mati kutu la aku kat situ..Dan aku jenis orang yang mesra alam dan yang penting tak sombong...kuang kuang kuang..kalau korang nak tau aku xpernah beli makanan kat kantin tadika aku tu sebab aku takut dia ade masak oik oik(binatang warna pink tu)..so untuk langkah berjaga-jaga aku bawa la bekal nasi lemak ke tadika...

Aku nak cita kat korang satu pengalaman ditadika yang aku tak aku lupakan sampai bila-bila,masa aku masuk pertandingan menari..Dulu aku merepakan penari terhebat...ecehhhhh.. Tema yang aku guna kan masa masuk pertandingan tu ialah Mr.Bombay kalau korang nak tau lagu aper yang aku guna kan semasa menari tu click sini..lagu jer da x boleh belah tambah pulak aku yang menari sure gempak....haha

Kalau korang nak tau parent aku cuma abis kan rm 50 jer tuk siap kan custom aku yang ala india tu tambah pula misai palsu.. orang lain abis kan duit beratus tuk buat custom tuk anak dia orang..Tapi last-last custom rm 50 aku jugak yang menang..masa tu kalau nak kata aku tak banggan tu bohong la..aku punya lompat masa aku menang tu macam nak main lompat tinggi...kalau korang tengok gambar aku sure korang kata ni Mr.Bombay junior ke?.haha..

Korang tengok ni baru kat zaman tadika,belum lagi zaman sekolah rendah dan sekolah menengah...nanti aku sambung entry sekolah rendah dan sekolah menengah..sebenar nya cita kat zaman tadika banyak lagi..kalau nak cita panjang bleh 3hari 2malam oooo....hahah..blog ni macam cerita gak la ade sambung-sambung..tu jer tuk hari ni...Sekian Terima Kasih...

HOPE U ALL ENJOY
BERSAMBUNG..

0 comment:

Catat Ulasan