Selasa, 21 Jun 2011

9.Hanya Tinggal Kenangan..

Assalamulaikum


Salam dan hai too my beloved reader,

Sudah 3 hari aku x update blog rasa rindu pulak .walaupun aku punya entry merepek merabang tp aku percaya korang sure rindu aku jugak kan(x gitu linggg)hahaha..Seminggu ni aku hanya duduk kat rumah jer macam-macam aku buat hari ni main dota(game on9),PS3 dan byk lagi la..

Actually lps jer makan tengah hari aku duduk kat sofa lembut kat ruang tamu rumah aku...lama gak la aku stay kat ruang tamu yela x taw nak buat aper so aku duduk la kat situ..Tengok kiri kanan aku perasan album lama aku dengan family..

One of the album ade gambar kucing kesanyangan aku.. namanya Nemo cute x nama tu macam tuan dia jugak la..hehe..korang nak tau nper aku nama kan Nemo.? sbb masa AF 1 ade sorang daripada pelajar yg bela kucing nama dia Nemo..kucing tu so cute and playful..so aku letak nama tu supaya kucing aku pun cute and playful...Actually kucing aku memang macam Nemo pun warna kuning bulu panjang..


Lebih kurang macam kat gambar tu la cute kan..?huhu..ckit x pernah cakar aku dan yang paling penting x pernah kencing dalam rumah...Nemo paling suka bila pegang perut dia kadang-kadang sampai dia tertido..x tau la mungkin keturunan Nemo memang macam tu kot..

Rasa macam nak nangis pun ade gak tp aku tahan kata macho...(ecehhhh) haha.kalau korang nak tau telalu byk kenangan aku dgn si kucing kuning ni..korang pun ade binatang periharaan kan...sure korang tau perasaan aku :') ..aku bela Nemo ni dari dia kecit lagi..Nemo ni pemberian kawan mak aku..thx so much untie....^^

Masa mula Nemo sampai kat rumah baru dia x tentu arah pusing sana pusing sini..Biasa la bru 1st time tengok umah la kata kan...binatang pun mcm orang gak kan kalau kita bru pindah umah sure kita nak tau kat ner dapur,bilik air dan byk lagi la...tp yg bagusnya Nemo x bunyi pun...

Sebenarnya Nemo x kesunyian sbb dia ade pasangan nya yg aku nama kan Nomi..entah aku pun x taw mcm mner leh dpt nama tu tp still cute kan..haha..balik dri sekolah jer aku mesti bermain-main dgn Nemo dgn Nomi..main bola tp bola tu diperbuat daripada tisu dan diikat dgn getah..

Yang bestnya main dgn dak dua ekor ni dia orang da macam main bola plak main passing-passing...haha..That is something special about Nemo jantan la kata kan...bina si Nomi da penat dia masuk sankar minum air dan duduk dalam sangkar..Tinggal la aku dgn Nemo kat luar rumah..bila dia dah x de kawan yg nak main passing-pasing dia gigit bola tu dan bagi balik bola tu kat aku...huhu..mula2 aku terperanjat aku ingat anjing jer leh buat macam tu..tp kucing aku pun boleh buat macam tu(korang ade)hahahaha...

Tp umo Nemo dan Nomi x panjang hanya 3tahun jer...kalau korang nak tau dia Nemo dan Nomi mati sbb ade masalah buah pinggan or kencing manis...macam x caya kan kucing pun boleh ade penyakit macam tu..sebab keturunan dia semua mati sbb penyakit tu...tp sebelum dia mati dia jd kurus so aku rasa btul kot...

Lpas aku habis tgk semua gambar tu..aku miss sangat Nemo and Nomi..tp nak buat macam mner tuhan lagi menyayanginya(sedih kan)..uwaaaa.. =='...by the way to la cita aku tentang kenangan aku binatang peliharaan aku..aku rasa korang mesti ade pengalaman yg lebih best kan..Seperti ular,arnah,burung,dan byk lagi binatang peliharaan...bye bye :v

TAMAT

0 comment:

Catat Ulasan