Sabtu, 9 Julai 2011

12.Hari Pertama Di KPTM KL.

Assalamualaikum

Salam And Hai To All Buddy And Friend.

Longtime aku x update blog abis semua pembaca lari...haha..padan muka aku..
tp xpe aku x update pun ade masalah-masalah yang x dpt dielakkan..huhu(mcm reporter plak)..sebelum aku bertambah merepek baik aku mula kan entry aku,sebenarnya hari ni aku nak shared kat korang pengalaman aku masuk Kolej Poly-Tech MARA kat kl..

1st day aku dkat KPTM kl dah meriah ramai budak-budak lepasan SPM termasuk aku*mendaftar kat KPTM KL..aku dgr sarasan yg KPTM anggarkan lebih dari ape yg di jangka..dan ade juga yg xdpt hostel yang tetap..Lps abis sesi pendaftaran aku and family straight pergi kat hostel yg kptm bagi..mula macam x suka la sbb tmpt agak sempet(memilih plak aku ni)sebenarnya aku bukan nak memilih yela kau dah bayar mahal-mahal lps tu kau dpt bilik macam sarang tikus sper x marah btul x..?tp aku rasa hostel KPTM bagi ni lebih selasa kalau nak di bandingkan dengan hostel YPJ..

salah satu faktor yg aku suka kat hostel KPTM tu sbb pasaraya,kedai mamak,masjid dan dobi pun berdekatan..so mudah aku aku nak cari barang2 keperluan..walaupun kami duduk 1rumah tu dalam 11 orang tp aku still kena la biasakan diri..bak pepatah(alah bisa tegal biasa)huhu..

Activiti kita orang pada malam hari pertama di hostel KPTM KL...kita orang 1 rumah buat sesi suai kenal orang jawa kata'ice breaking'..hahaha..mula-mula kitaorang buat bulatan tuk melanjarkan sesi pengenalan kita orang(sebenarnya x bulat pun)..aku merupakan orang pertama yg meperkenal kan diri..soalan yg biasa ditanya seperti tmpt tinggal,nama dan nickname..aku bab nickname ni aku risau ckit..haha sbb aku xde nickname...time dak-dak ni nak tanya pasal nickname aku diam...

Dalam hati aku(sure dpt nickname pelik-pelik)salah sorang daripada member aku bgi aku nickname bob..sudah dapat nickname bob dah macam awie pun ade..haha..dak-dak ni bagi nickname tu sbb rambut aku dah macam bob marley curly sgt-sgt sbb rambut aku kalau dah panjang sure jd curly..asal la dak-dak ni x bgi nickname hafis jer boleh aku awan nano ckit..(x gitu ling)..haha..Abis jer sesi pengenalan kita orang straight tido tuk activiti esk...

Bersambung..

0 comment:

Catat Ulasan